Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Rabu, 27 April 2011

mimpi apih....

ntah kenapa pkul 3.40 pagi aku bleh terjaga...pastu dah xleh nak tido...daripada aku duk gelisah kat tilam baik aku bangun pi wat kije...
so aku bangun la lipat kain baju yang penuh sebakul tu...siap melipat dalam pukul 4.50...
aku paksa gak mata ni tido...sib baik leh tido..

masa aku tido tulah aku bertemu ngan apih...
Ya Allah...nikmatnya pertemuan ni...
walaupun jalan ceritanya hampir sama ngan mimpi yang sebelum2 ni...
aku nak coretkan mimpi ni disini ( walaupun  agak mengarut )
sebagai kenangan dan ingatan buat aku dan kalau ade rezeki anak2 dan anak apih leh baca entry ni

CERITA DALAM MIMPI

aku,k.hada,a.lani gi ziarah pusara apih....tiba kat sana ...pusara apih cam pelik jer....petak simen yang abah tempah tu dah mendap ke bawah dan di atas petak simen tu dah dipenuhi tanah...
tanah tu plak bentuk orang baring..ade kepala..dan bentuk tangan yg di kiamkan

tiba2 tanah kat bahagian tangan tu cam bergerak2...dan nampak cacing merah dan besar kuar..tergedik2..
pastu nampak tangan apih...yang biru lebam...
aku pon bagitau yang lain...eh...tu tangan apih...tangan apih kua dan bergerak2
kitaorg dah cemas ni....bia btul...
tiba2 apih bangun & kua dari tanah tu...
pastu ade la cacing sekor dua melekat kat perut dia...
kitaorg adik beradik pon dok sapu2 la badan apih & bersihkan tanah2 yang melekat kat badan dia...

badan apih cantik sgt,tegap n kurus sket..x berisi cam time dia meninggal..
aku pon duk belek la badan apih...eh...elok jer..xde pon daging yang busuk ker..kudis ker..
yang ade cuma bintik2 merah cam bekas kna gigit ngan semut...

aku tanya k.hada...kat badan apih ade kudis x....maklumlah dah 7 bulan lebih dia duk dalam tanah kan...kakak aku cakap xde..cuma ade merah sket kat pinggang dia

aku tanya apih...kenapa mung makin kurus...x makan ker...
yang lawaknyer...apih jawab..kat bawah tu mana ade makanan...
pastu aku tanya lagi...cane mu bleh kua??

masa kebumikan dia dulu abah tempah kan kotak daripada plywood sbb masa tu musim hujan..takut liang lahad tu berair..so jenazah apih dikebumikan bersama kotak plywood tu la....

apih jawab: aku tahan je plywood tu dan sentiasa tolak plywood tu ke atas...akhirnya aku dapat kua...

aku plak duk bising kat adik bradik aku yang lain...
aku: kan aku dah ckp ..dah banyak kali aku mimpi apih idup smula..tp sume xnak caya..slalunya kalau aku mimpi benda yg sama byk kali..benda tu mesti akan terjadi...

abang2 & kakak aku diam jer...

pastu kat hujung mimpi tu...a.yee datang minta tukar duit singgit sebab nak bagi duit raya kat bebudak...
aku ni cam blur...eh..dah nak raya ker...rasanya lom agi...tp nape bos aku x bagi duit raya ek...cane aku nak raya ni...
( ek elehhh...ujung2 mimpi tu bleh pk lak duit raya dari bos...huahuahuahua)

pastu bla aku terjaga dari tido..aku senyum & puas hati sebab leh jumpa apis..dpt borak ngan dia..tgk dia sihat,muka dia cantik n berseri...

p/s : agak2 kalau aku bagitau kat sume org yg aku dah banyak kali mmpi apih idup agi & suruh org korek balik kubur apih tu..ada org percaya x??aku nak sgt tgk..btul ke x dia idup lagi kat dalam tu....tp bila igt aku peluk n cium dia last ari tu..badan dia dah sejuk n keras...meleleh air mata aku....dia dah xde lah intan.......

12 ulasan:

cik dah ganu kiter berkata... [khas utk kamu]

yg pegi ttp pegi intan..redha la..lpskan dia...bia dia tenang...sedekahkan alfatihah..stiap org mmg xdpt terima kenyataan..
cik dah pun arwah ma ninggal thn 2006..tp rase cam baru jer....

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

takziah & al-fatihah utk ma cik dah....arwah ma meninggal sebab pe?ade wat wat entry pasal arawah ma x?

estee_8980 berkata... [khas utk kamu]

huhuhuhhu sedey giler.....

mamaijat berkata... [khas utk kamu]

....sabarlah dik...adat dunia..yang hidup pasti mati..relakan..doakan & sedekahkan bacaan ayat2 suci semuaga apih tenang di sana....

wahida berkata... [khas utk kamu]

nampaknya intan terlalu merindui apih...saya faham perasaan intan skang...

sedekahkan al fatihah kat arwah agar dia sentiasa tenang di sana..

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

mmg rindu sgt2...mmg itulah yg dilakukan stiap hari...

Ila berkata... [khas utk kamu]

mesti awak rindu sgt kan dgn dia..bykkan berdoa utk dia

Queenie berkata... [khas utk kamu]

sedihnya...

akak pun selalu mimpi arwah mak dan ayah, peliknya adik badik lain tak pulak sampai diorang nak tumpang masuk dalam mimpi akak...

tapi tu lar...arwah berdua tak pernah cakap apa-apa...melainkan senyum jer...ada sekali tu dalam mimpi arwah mak kopekkan buah mangga, kuning isinya dan manis sangat rasanya...kalau nak berbual kami cuma bermonolog jer...

alfatihah untuk mereka semua, mak & ayah akak dan apih...kena relakan mereka pergi intan, kita pun akan ikut ke sana bila telah tiba masanya kelak...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata... [khas utk kamu]

mungkin rindu sgt sbb tu asyik termimpi sj..bila rindu tu bacalah Yassin moga² arwah tenang bersemadi di sana

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

cik betty: sya mmg mengharapkan tido mlm sya bertemankan apih...kalau bleh sya nak mimpi dia stiap mlm...

kak Q: org ckp kalau dlm mimpu tu arwah x bckp...mmg dia lah tu..tp kalau yg berckp tu syaitan...mcm mak sya masa bru2 apih meninggal..mak sya mimpi..apih berada di padang pasir yg keemasan..terang benderang..dikeliling org2 yang berjubah putih...apih x nmpk mak cuma mak je nmpak apih..agaknya dia nak bgtau keadaan dia di sana camne kot sbb time tu kami sume duk terfikir2 canelah keadaan apih di sana...bla mak citer mimpi tu kami sume lega sgt2..

..m@m@ T0meLL.. berkata... [khas utk kamu]

suke bace n3 akk pasal arwah adik akk,trus mengingatkn sy pd arwah adik sy.sy pon kdg2 de jumpe arwah adik dlm mimpi tp xpenah dpt ckp pon.arwah juz jln depan sy sambil tersenyum..wlupon arwah senyum jek tp sy dh suke sgt coz tau die aman kat sane.Al-fatihah utk arwah adik akk n adik sy

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

mama tomell: tima kasih ska baca kisah idup akak...moga mereka yg kita syg aman dan berada di tempat yg mulia di sana....aminnn