Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Jumaat, 29 April 2011

lagu peberet apih

Sebelum ni aku xleh dengar lagu ni..bila dengar lagu ni aku leleh...huhuhuhu...
aku masih ingat lagi...time tu yaya suka lagu "aku bukan superman"..pastu bila aku kol apih @ apih kol aku...mesti dia nyanyikan lagu superman tu kat yaya...pastu dia bagitau "poksu suka lagu baik2 sayang"..pastu aku tanya la...camne lagu tu...apih pon nyanyi la...tp aku x amik kisah sangat ngan lagu baik2 sayang ni....sehinggalah selepas apih meninggalkan kami sume....

Bila apih dah xde...ina ( istri apih ) cerita kat aku...sebulan 2 sebelum apih meninggal..dia suka sangat nyanyi lagu ni kat ina dan arsyad...
Bila di amati baik2 lagu tu memang ade kena mengena...
dan aku tau sangat yang apih ni memang sayang kat ina..dia sanggup buat ape saje untuk keselesaan ina dan arsyad

Ina pon dah lama x dengar lagu ni..xleh nak dengar katanya..apih selalu nyanyi kat dia bila diorang sama2 otw nak gi kije...
Ina kije kat kuala terengganu & apih kije kat setiu..Dari Setiu nak ke Kuala Terengganu ambik masa 1 jam..Semenjak Ina mengandung sehingga lah ke akhir hayatnya...apih sanggup hantar ina ke Kuala terengganu dan patah balik ke Setiu utk bekerja...bila petang..dia ke kuala terengganu lagi untuk amik ina dan balik semula ke umah mak di setiu...itulah rutin apih setiap hari...bayangkan duit minyak unttk sehari dah RM 30 kalau sebulan dah hampir2 seribu tapi wang ringgit dia dah x kisah..bagi dia asalkan dia dapat hantar dan amik istri dia...

Semakin dekat dengan detik perpisahan makin dia xnak sia siakan waktu yang ade...anak dan istri akan dibawa sentiasa...walaupun diri kepenatan,keletihan,kelesuan tapi dia tetap manfaatkan masa dengan sebaiknya...

Apih juga sanggup buat ape saje untuk mak dan abah...walaupun dia letih camana pon..kalau mak @ abah minta tolong pape..dia akan buat tanpa banyak songeh..
Walaupun dia sendiri kadang2 x cukup duit..tapi untuk orang yang dia sayang...dia sanggup berkorban...mak & abah sebut je nak ape...dia akan cari sampai dapat...dia akan beli walaupun benda tu mahal...aku pon x mampu nak jadi macam mu pih....

Kalau apih ade duit lebih..dia xkan kedekut ngan anak2 buah...kalau anak2 buah buat kije utk dia mesti ade upah...sebab tu anak2 buah sayang dan rapat ngan dia...

ari ni aku nak layan lagu peberet apih ni...meh la sesama layan dan hayati makna lagu ni yer...
yaya pon dah suka dan pandai nyanyi lagu ni..tp kat korus jelah..



p/s : sebak le plak.....huhuhuhuh

0 ulasan: