Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Rabu, 21 Disember 2011

tortila from my kitchen

ni aku wat malam tadi..
sebenarnya dah lama nak wat tortila ni...
tapi sik tertangguh jer
so mlm tadi aku wat la utk dinner n breakfast pg ni

aku bli tortila ni kat pasaraya hero
RM 4.20 sepeket ( 5 keping )
ade tortila biasa n kentang...rege sama jer
so aku pilih tortila kentang

utk filing dia aku msk sdiri...

bahan2


bawang besar
bawang putih
cendawan shitake
capsicum
tomato ( buang biji n bahagian yg lembik )
isi ayam ( part dada )
lada sulah
mix vege
garam
secukup rasa
myk utk menumis

bahan2 tu korang bleh buh suka ati korang..xde hal la
pastu tumis n masak cam biasa...
kalau nak inti tu cepat kering...korang masukkan telur sbijik...
hehehehe
cepatla kering

pastu kat tortila tu ko sapu sos cili n mayonis
letakkan salad n filing
gulung n goreng atas frying pan..
masa goreng tu buh myk sket
aku guna myk jagung

then....bleh la makan....

( niler rupa tortila yg aku beli kat Hero tu )

( ni tgh duk goreng dlm frying pan )

( utk dinner..aku wat 2 ketul jer...aku sketul n hubby seketul )

p/s : aku mmg fabatik ngan masakan aku sdiri..jadinya bagi aku..tortila aku msk lagi sedap daripada tortila kfc...hahahhahah...jgn marah ye kfc

7 ulasan:

Liza berkata... [khas utk kamu]

salam intan....mmg yg kita msk sendiri lg sedap kan, ye la msk dgn penuh kasih sayang....hihihihi

Ila berkata... [khas utk kamu]

dulu selalu gak buat tapi sorang je makan..malas dah nak buat..hehehe

Jom Singgah Baca : Wordless Wednesday#5-Tengok apa tu Faiz?

Qhaifa Nur berkata... [khas utk kamu]

sapa nak puji masakan sendiri, mesti kita kan..kan..

sedapnya....

Zaitun berkata... [khas utk kamu]

Masakkan air tangan kita jadi sedap sebab didahulukan dengan bismillah dengan hati yang ikhlas.

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

heheheh....sya memang suka masakan sdiri..agaknya sebab kena ngan citarasa kita kan..kalau org lain yg makan x tau ler...hihihi

estee_8980 berkata... [khas utk kamu]

tortila 1 inti lebih yer...ekeke

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

smlm dah bawak tp ade org tu cuti le plak...ekkeke