Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Isnin, 19 Disember 2011

baru tau!!

memang aku x pernah tau sebelum ni..
betapa ceteknya ilmu yg aku ada..
huhuuhu...
dapat info ni pon dari FB

nak keep in my diary...
bleh jadi peringatan n rujukan utk masa akan datang...

Dalam rancangan Tanyalah Ustaz TV9, Ustaz Sharhan Shafie pengamal perubatan Islam menyatakan nama² berikut merupakan antara nama² anak Jin.. walaupun maknanya bagus.. kerana nama² ini boleh mendatangkan penyakit misteri..

1. Balqis
2. Qistina/Kistina
3. Najwa
4. Zakuan/Zaquan
5. Batrisya
6. Erisya

Jadi janganlah sesekali mengambil nama² diatas untuk nama anak² kita.

PERINGATAN dari Ustaz Sharhan Shafie, kepada mereka² yang bernama yang sedemikian TIDAK perlu untuk MENUKARKAN nama tetapi perlu menukar PANGGGILAN kepada yang lain.. sbgi contoh klu SITI NAJWA.. dari dipanggil Najwa ditukarkan kepada SITI.. ^^



p/s : alhamdulillah anak ibu xde nama di atas...

5 ulasan:

Ajan berkata... [khas utk kamu]

Ohhh!! Tkedu skejap.. Nsb baek xletak nama ank cm list tuh.. Thx for sharingg sis!

Sharifah Nadzarah berkata... [khas utk kamu]

TERKEJUT JUGAK...NASIB BAIK TAK X LETAK..BALQIS & QISTINA TERMASUK DLM SENARAI UTK NAMA ANAK SY DULU TAPI LAST2 SY PILIH UMAIRAH... SYUKUR2...
TAPI ANAK SAUDARA & KAWAN2 ADALAH NAMA TU...CAMNE EKK NAK BAGITAU TAK?

TQ 4 INFO

Tina Othman berkata... [khas utk kamu]

owh, baru tau dan boleh lah buat peringatan untuk kita semua

Qhaifa Nur berkata... [khas utk kamu]

masa first ngandug dah beli buku nama anak...semua nama anak amil dari situ..

alhamdulilah, nasib baik tak da

ilahjy berkata... [khas utk kamu]

nasib baik anak2 kak dah lepas..harap2 cucu2 nanti jgn ada ternama mcm nie..t.kasih kongsi ilmu yg baik ini