Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Khamis, 22 Disember 2011

hatiku di usik lagi

ari ahad ritu ade kematian kat kampung aku...
yang meninggal tu plak nenek kepada wani
wani ni kawan baik aku..dia ni junior aku dari sekolah rendah sampailah
ke sekolah menengah
pastu kije pon sama ofis cuma company je lain2

tapi x lama la kami se ofis
rasanya setahun kot...
pastu dia dapat kije kat tempat lain

nenek dia ni pun aku kenal tp nenek dia mungkin dah x kenal aku kot...hahahha
dulu2..umah nenek dia tu la tempat aku bermain..
sepupu2 wani tu sume rakan sekelas aku...
nenek dia ni dah tua...dah sratus lebih kot umurnya...tapi sihat lagi
dia meninggal pon sebab sesak nafas jer
meninggal dalam keta..otw nak gi spital

so aku call la wani ...ucapkan takziah n bertanya khabar
lama gak kitaorg bergayut
hampir2 1 jam...hahhaha

pastu wani criter la masa ari pengkebumian tu
abah aku ikut skali sampai ke kubur
kubur nenek wani ni selang 2 kubur je ngan apih...

wani citer la...abah aku duk je kat kubur apih...
termenung je kat situ...
trus aku sebak bila wani cakap camtu
huhuhuhu

aku tau..abah duk situ sebab dia rindu kat apih
abah nak jaga kubur apih...
susah nak describe kat sini...
tapi aku faham ape yg abah rasa

abah xnak orang yang datang tu wat sesuka ati kat kubur apih
walaupun apih dah meninggal tapi abah tetap akan protect ape saje
yang berkaitan ngan apih...

betapa sayangnya abah pada apih
apih memang anak kesayangan sebab anak bongsu
anak yang baik
anak yang selalu jadi imam di rumah sendiri atau pun umah sedara mara
anak yang banyak hafal surah dalam Al-Quran
anak yang selalu membacakan doa dalam majlis di umah sedara mara kami
anak yang x byk kerenah...

uwaaaaaaaaaaaaa.....hati aku memang terusik dengan cerita wani tu

p/s ; tunggu aku balik ye pih...nnti kita jumpa...ujan ke panas ke..banjir ke..aku tetap nak gi jumpa mu.

8 ulasan:

~AmyLiana86~ berkata... [khas utk kamu]

sabar yer..apih sorang ank yg baik n hamba Allah yg baik..Allah syg dia sbb tu Allah ambik dia cepat..smoga arwah tenang di sana...

mamaijat berkata... [khas utk kamu]

.......sayunya lah hati....

Kakzakie berkata... [khas utk kamu]

Syahdu... kakak dapat bayangkan bagaimana ayah rasa kehilangannya... anak yg warak dan baik sebab itu Allah pun sayangkan dia...

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

thanks amyliana,mamaijat n kak zakie.

Lia berkata... [khas utk kamu]

sayunya dgr.. Allah s.w.t lebih sygkan apih. Al Fatihah

Ila berkata... [khas utk kamu]

rindu ngan apih jer..doakan untuk dia bahagia di sana...

Qhaifa Nur berkata... [khas utk kamu]

takziah buat wani...

anak yang begitu selalu dikenang..

adarnadzmie berkata... [khas utk kamu]

salam kenal...
mari kita sedekah kan alfatihah buat arwah...aminn