Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Selasa, 20 Disember 2011

pulak dah!!

ni plak komen daripada fb Zaharuddin.net berkenaan nama2 dalam entry aku smlm...
adusss....fening2...kejap x bleh...kejap bleh...
aku yang cetek ilmu agama ni leh jadi keliru lak...

ce korang baca yer...


Saya baru sahaja menghubungi Dato' Dr Haron Din berkenaan nama-nama yang dikatakan anak JIN, beliau MENOLAKNYA dan juga menggunakan ayat 65 surah an-Naml menolak pengalaman tertentu sesiapa jua yg mengatakan nama2 tertntu boleh membawa penyakit misteri. Cuma hanya ada nama JIN yg disebut di dalam hadis shj yag elok tidak digunakan spt Azazil, Wiswas, Khannas, Murrah, Harb, Soba & brbp yg lain disebut dlm hadis, Itupun tidak sohih jika guna maka akan kena sakit misteri. Ia bercanggah dgn Al-quran.

Tiada sbrg dalil yg sohih berkenaan nama2 tertentu adlh nama anak JIN, lalu dikatakan jika diguna & dipanggil kpd anak kita, lalu anak kita akan ditimpa penyakit misteri. Hal ini sama sekali TIDAK BOLEH DIPERCAYAI, malah bercanggah dgn firman Allah surah al-Naml ayat 65. Malah boleh termasuk dlm men'sial'kan nama tertentu, jika itu berlaku boleh jatuh syirik, Nabi bersabda :اَلطِّيَرَةُ شِرْكٌ ، اَلطِّيَرَةُ شِرْكٌ Ertinya : Sial menyial itu syirik, sial menyial itu syirik ( Riwayat Abu Daud dan Tirmidzi). Berhati2lah..lanjut baca di link.
www.zaharuddin.net
Zaharuddin.net



p/s : kdg2 terpk gak..susah gak nak mencari ilmu agama yg betul2 zaman skrg ni...bukan ape..ramai sgt yg duk manipulate fakta..tu yg jadi caca marba abih tu...huhuhuh

2 ulasan:

Ila berkata... [khas utk kamu]

gitulah ek..tapi ustaz zaharuddin ni boleh dipercayai...lagipun nama2 tu semua ok jer

suhaina laui. berkata... [khas utk kamu]

betul la...sy pon confius...tapi kalo dh jadi isu mcm ni baik elak ajer la kan.... ;)