Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Khamis, 6 Oktober 2011

cameron trip - 1

ni last minute trip...
gi sana tanpa booking any hotel,apartment n swaktu dengannya...
asalnya nak balik terengganu ( hantar my parent ) tp en.somi request nak lalu jalan gua musang.
slalunya kalau balik kg,kami lalu LPT n kua kat jabor ...bdr al-muktafi billah shah..bukit besi..kuala berang...sungai tong ..then smpai la kg ... @ LPT...cherating...kemaman..dungun..K.trg...n setiu...

pastu en somi ckp..kalau jumpa jln gi cameron kita singgah la sana...( ati aku dah berbunga2 chenta ni )
kawan en somi ni bikers...so dia bgtau la jalan dekat nak ke cameron...
tu yang en somi xcited nak torai tu..

1.10.2011

pukul 9.30 pagi kami bertolak dr putrajaya....laluannya...kl..karak..bentong..raub..kuala lipis...felda tersang...felda sg koyan...pos betau......jeng..jeng.....CAMERON....phewwww...
jalan landai jer...x mendaki n xde la kona2 tajam tu...
bikers pon ramai lalu situ...
kwn en somi bgtau..kalau diaorg konvoi...1 jam 1/2 dah sampai cameron ( dr kl )

tapi jalan yg kami lalu ni x byk keta
n aku cam biasa...jakun tgh umah org asli...
hahahha
sibuk duk tgk penempatan org asli...
ade umah asli..ade umah moden..
dan yg best tu...umah atas bukit...motor park kat bwh bukit....( rilek jer..xyah nak rantai bagai..xde pon org curik )

tp ade umah yg ade astro....jauh giler org astro dtg pasang...cane en posmen nak anta bil ek...mmg jauh ke pedalaman aaaa
umah diaorg ni pakai tenaga solar....
canggih oooo...nganga mulut aku tgk kat bumbung umah diaorg ade plate solar...

tp perjalanan mmg sempoi giler...xde tekanan pon...mmg santai abis...
sampai cameron pukul 1 lebih kalau x silap la...lupa nak tgk masa btul2..
gamble je check in kat Cameronian In....
cam duk kat oberse pun ade gak sbb ramai mat saleh sewa kat citu

bilik biasa jer...xde acond..xde kipas...boleh la...nak tdo 4 branak..
mak n abah aku duk bilik lain...( bg chance diorg honeymoon...hahahhaha......)

( ni gambo dlm bilik..simple je...ade la lemari,meja solek,meja brg,tv,toilet )

( ni view dr blakang bilik aku...sebenarnya ni umah personal..tapi di jadikan umah penginapan...owner tu pun duk sini skali )

( abah aku melawat kawasan smbil dukung si tecit yg x brape nak reti duk diam )

( yaya n nenek )

( atok n nenek n cucu2 yg byk songeh )

( arnab tuan umah punya....glamer ko arnab...dpt masuk blog...hehehhe )
( ni muka tuan blog yg sengal...ape motif x wat muke cenggitu )

( haaaa....ni kesyangan tuan blog...jgn jd mcm ustaz soki dlm citer tahajjud cinta udah ler )

malas la plak nak smbung citer...sok i story lagi yer...hehehe

p/s : aku bwk mak n abah aku gi cameron ni sbb tunaikan hajat apih...masa dia masih ade dulu..kami pernah plan nak bwk mak n abah gi cameron sbb mak n abah x pernah pijak agi tanah cameron ni...bila apih dah xde ni..sume ni jadi tanggungjawab aku.....adik bradik yg lain.....mmmmm....malas la nak crite

2 ulasan:

aZuMaya berkata... [khas utk kamu]

salam, kak intan bestnyer pie cameron terinngin nak pi sana... nak makan jagung madu

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

azumaya:wslm...mmg best gi sana...jagung madu dia sedap sgt....x puas mkn...muda..lemak n manis...perghhh...yummy