Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Khamis, 16 Jun 2011

kisah apih lagi....

weekend ari tu aku balik ke trg hantar mak & abah...
hampir dua bulan gak la mak & abah tinggalkan kampung..
kami bertolak pada sabtu pagi lebih kurang pukul 9.30 pagi..
pastu, tengahari singgah kenduri di umah kakak ipar di Lepar Utara
mak aiii...jauh bona lepar utara ni...sampai je terus jumpa tuan umah & makan
sume dah lapar gilosss...tengah makan pengantin lak sampai...

dari lepar kami bertolak ke trg lebih kurang pukul 3 ptg...
jauh lagi perjalanan ni
konpem sampai dah malam...
pukul 8 malam singgah makan di dungun..dari dungun 2 jam 30 minit agi nak smpai ke umah aku...huhuhu..nak patah pinggang den..+ melayan karenah budak 2 org tu plak...hadoyaiiii...sabo je la..

pukul 10.30 malam tibalah di umah mak aku...Ya Allah..lega giler...
leh la aku regang2 kan urat yang dah bersimpul2 ni...
masuk je dalam umah aku tengok pintu bilik aku bertutup rapat
cam biasa..aku la orang 1st yang akan masuk bilik tu
slalunya pintu bilik tu x bertutup tapi abang aku cakap dia baru pas spray pewangi..sebab tu dia tutup pintu bilik tu...

jeng..jeng..jeng...

bila aku bukak je pintu bilik tu
*
*
*
*
*
semerbak bau kapur barus....
dalam ati aku berkata2...apih balik nak tengok aku agaknya...
aku cium segenap bilik tu...
memang kuat sungguh bau tu
pastu aku panggil anak sedara...suh dia hidu bau...
dia cakap aku khayal....huhuhu

aku x puas ati..aku keluar bilik & tanya kat abang...ade ke sesapa tumpahkan @ letak minyak angin dalam bilik aku...
abang aku cakap xde..dia baru jer spray fabrez kat bilik tu..
aku ckp la bau kapur barus...
mak cakap apih balik tgk kita la tu...
mata aku dah berair...

aku masuk lagi bilik tu...konpem..bau tu x ilang agi...
aku pon ckp la sorang2.. " pih...ko datang nak tgk aku yer...besok aku gi tengok mung "
bau tu tetap x ilang...
pastu aku gi mandi...
siap mandi pon bau tu masih ade....
dah siap sume aku pon solat...
bila aku dah siap solat...bau tu dah ilang...
mmg xde bau langsung...
aku pon hidu la kat sekeliling bilik tu...tp dah xde bau mcm td...
aku ckp kat hubby..bau tu dah ilang..
hubby tanya bau ape...aku ckp kapur barus...
hubby ckp mana ade bau pape...
maknanya aku sorang la yg bau....Ya Allah...syukur...aku dapat merasakan kehadirannya...yang aku rindui selama ini..walaupun aku x nampak wajahnya...

kat bilik aku mmg ade gamba apih..mak yg letak kat ctu...
terus aku tengok gamba apih sambil.....HUAAAAAAAAAAAAAAAAA

( ni la gambar yang mak buh kat bilik aku )

( gamba ni kat thailand...dia gi masa study kat uitm s.alam )

stiap  kali balik kg..mesti aku tgk gamba ni..aku tenung puas2...

p/s : windu sewindu windunyaaaaaaaaaaaaa.....

7 ulasan:

cik dah ganu kiter berkata... [khas utk kamu]

oo kalu ada bau maknanyer org tersyg dtg jenguk kiter erk...

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

orang tua2 slalu cakap camtu la...tp x tau la betul ke x cik dah wei

estee_8980 berkata... [khas utk kamu]

kalo kite ingat kt ore..ore ingat kat kito... (dialog bomoh citer hantu kak limah balik rumah)...

Ila berkata... [khas utk kamu]

mesti rapat sgt kan dengan adik apih ni..tu yg terindu-rindu

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

ila: memang rapat sgt2..dlm 5 adik bradik..dia yg paling rapat ngan akak...

estee:hantu kak limoh la plok...tp kalu bleh tgk & borak cam dlm citer tu kan best

Queenie berkata... [khas utk kamu]

sedihnyaaa.........
hanya yg alaminya saja yg tahu erti rindu itu....

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

kak Q:betul tu kak...stiap kali ke pusaranya...sya akan borak ngan dia..smbil tu air mata mleleh..berdosa nangis kat kubur kan..tapi nak wat cane..dah tahan tetap kua gak...tapi xde la smpai meraung..ehehe...