Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Khamis, 31 Mac 2011

ROH BALIK KE RUMAH

bla ade org mnggal dunia..org tua2 pon duk bgtau la yg roh simati ni blik jenguk anak branak dia,umah dia...
dulu x kisah sgt sbb xde yg btul2 rapat ngan kta mnggal..
so bla dah adik sdiri yg paling rapat ngan aku mnggal..mula lah aku tkial2 cari buku2 bkaitan alam kubur..
aku nak tau sgt cne keadaan dia di sana...
pntg jumpa bkaitan alam kubur mesti aku bli
buku ptama yg aku bli btajuk : minggu pertama di alam kubur...
mmg aku btul2 nak mghayati ape yg arwah apih lalui di sana...
ntah hape2 la aku ni..

ari tu abah aku ckp..ustaz kat masjid di kg aku bgtau yg roh si mati akn berada di kubur spjg hari jmaat shinggalah tghari sbtu..so kalau kta gi ziarah kubur dia..dia nmpak la kta cma kta yg x nmpak dia...

mggu lpas aku blik kg...btolak dr putrajaya dlm pkul 10.30 pg n smpai di kg guntung luar,setiu,trg dkat2 nak mgrib..jdnya x smpat la aku nak ziarah kubur ari tu...
aku ckp ngan mr.hubby nak gi ziarah kubur apih b4 tghari sbtu....
pas gi amik istri n anak arwah ( ina n arsyad )...kami sume sggah di pusara apih...

p/s : pih...hrp mu gembira trima kunjungan dr kami sume...aku tau mu nmpak kami n mu dgr ape yg kami ckpkan...kami bersihkan kediaman mu...kami hiaskan kediaman mu ngan bunga2 yg wangi...aku syg n rindu mu pih...nnti bln 5 ni aku blik jmpa mu lg yer....

pastu wak banting ( abg kpd abah aku...b4 this dia imam besar di masjid port dickson...lpas kna sakit truk..trus bsara..skrg kna dialisis buah pggang lak ) tnya mak aku

wak : nah....igt x kat arwah??
mak aku : mestilah igt...bdn jer duk ptrajya...hati duk kat kg...
wak : stiap mlm jumaat arwah balik umah..kalau xde org kat umah...sedih arwah nah...tgk ank n istri dia xde,mak n abah dia xde..
mak aku : tu lah..nak wat cmana...bla dah dtg cni..bkn leh trus balik...doa n bacakan yaasin dr jauh je la
wak : dlm tempoh 3 thn dr tarikh dia mnggal...roh ni akn blik umah stiap mlm jumaat...

( aku pnah baca dlm buku yg mngatakan slepas 1000 ari mnggal brulah roh naik ke langit...wallahuallam )
kalau nak sure lg bab2 ni meh kta dgr ape kata ustaz azhar idrus..( org trg mmg phm ape yg ustaz ni ckp..kalau org luar susah sket la kot )



6 ulasan:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata... [khas utk kamu]

eh..betul ke roh akan balik..sedihla dia kalau tgk org² yg dia sayang..(sebak)

takziah utk intan yer..

jemputlah menyinggah:
NUR ZUHAIRAH BATRISYIA

Tina Othman berkata... [khas utk kamu]

takziah..

Mamma Olyn ♥ berkata... [khas utk kamu]

ooo.. br tau dgn lebih jelas bla dgr ceramah ni... adik hubby mamma olyn pun meninggal ms thn 2009, sebelum puasa.. ms tu mamma olyn tgh sarat pregnt yg 2nd, dia br form 2, merana tumor otak selama sthn, then Allah lbih sayangkan dia... semoga roh mereka dicucuri rahmat.. Aminnnnn

..m@m@ T0meLL.. berkata... [khas utk kamu]

moge roh mereka tenteram di sana ye akk.sy pon rindu sgt kat arwah adik..seminggu 2 ni asyik terkenang kat arwah jek..

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

askm sume...kta doakan smuga roh org mereka ditempatkan dikalangan org2 yg beriman,dilapangkan kubur mereka,terangkan kubur mereka,ringankan seksaan kubur mereka...aminnn..

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

cik betty:akan mnyusul ke Nur Zuhairah Batrisya