Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Rabu, 9 Mac 2011

mnitis laju....

dah byk ari x sihat ni..ari isnin ari tu mc gara2 sakit pale,demam,selsema batuk..nah..hambik..mcm2 pnyakit aku dpt...Allah nak uji aku dgn sakit..bru sket tu..org lain diluar sana lagi teruk pnyakitnya...ibarat nyawa di hujung tnduk gitu....

hehehe..ngarut ler tu...

td aku bkak fb arwah apih n baca luahan ati ina..trus bkaca2 mata aku..sdar2 jer dah mleleh...brat mata memandang..berat lagi bahu yg memikulnya..ina khilangan suami di awal usia perkahwinannya..n syukur ade zuriat yg ditinggalkan buat pghibur hati n pngubat rindu..tp aku amat sedey bla si kecil kehilangan kasih syg seorg abi di usia 5 blan...si kecil tercari2 di mana wajah kesayanganya yg slalu mndodoikannya dgn alunan zikir bla si anak nak mlelapkan mata..

aku plak kehilangan adik bongsu yg amat rapat ngan aku..sume rahsia n mslh ku kongsikan dgn apih..skrg..aku dah xde tmpat nak bercerita dan berahsia...stiap kali aku blik kg..akn ku sggah di pusaranya..bercerita sgalanya..dgn harapan dia dgr..

di penghujung januari ri tu aku blik kg utk amik mak n abh aku ke ptrajya..si yaya..mnangis di  pgi hari nak bertemu pok su..time tu ujn lebat..tp aku ngan mr.hubby gagahi jua..smbil2 tu leh anta ank sdara aku ke skolah n bli nasi kerabu yg mabeles kat kg aku tu...
otw balik ke rumah..kami sggah di pusara apih...aku still ngan uniform tdo agi tp redah jer...
bla tgk jer pusara apih..dgn automatk air mata mnitis laju...org ckp x elok menangis di pusara..tp mmg aku xleh thn..so aku biarkan n aku bbicara dlm sendu ngn apih....maafkan aku pih kalau2 airmata ku mnyiksakan atau mnyakitkan kau di sana...

yaya n hubby ku hanya mnggu di dlm kereta je..bgus gak diaorg x kua..so xdelah aku sgan nak borak2 ngan apih...
bla ujn makin lebat..aku pun beredar dr ctu n bjnji ngan apih yg aku akn dtg jmpa dia lg b4 aku blik ke putrajaya...
bla aku msuk keta hubby ckp..yaya bgtau dia nmpak poksu senyum jer...then hubby suh yaya baca aliff..baa..ta...smpai abis utk poksu...bla yaya dah abis baca yaya ckp poksu ckp tima ksih yaya..
bestnya kalau aku leh nmpak apih cam yaya..

berbalik pd luahan ati ina td...aku tau sengsara yg dipendam..tp apakan daya ku...skdar mmberi nasihat...ina byk memendam rasa...kalau kami bjumpa kami sama bcrite tentang apih..igt kmbali knagn lucu..kdg2 aku sama2 nangis ngan ina...kami sma2 mrinduinya...amat2 merindui...rindu pd yg tlh tiada..

tp pd 27 jan - 1 feb ari tu ina n arsyad bkunjung ke rumah ku...aku tgk ina makin tabah..sbbnya bla bcrite tntg tarikh 6/9/2010 tu aku lak yg meleleh..tp ina cool jer...hish..wat malu jek.....
bla tatap wajah arsyad..aku mnjadi sayu sgt....aku cuba letak diri aku dlm diri arsyad...aduh..x tgambar rasanya...
bla tgk mak n abh..yg kehilangan ank bongsu scara tiba2 lg lah aku syu..shingga kini aku x mmpu berbicara psl apih dpn mak n abh..kalau diorg btnya..aku jwb ala kadar jer..bkn  ape..aku xnak mnagis dpn diaorg..aku larang sama skali diri aku utk mnangis dpn mereka..X BOLEH..

smlm aku baca blog aishah @  aishahjamal.blogspot.com...  kisah khilangan adik iparnya yg btugas di pakistan n eksiden di kg halaman..otw nak jumpa family...1 negeri n 1 daerah dgn ku iaitu di Setiu,Trengganu....adik aku jga eksiden di Setiu...ku rasakan aku dkat ngan aishah..sbb kami mmpunyai pngalaman pahit yg sama..dan aku smpat baca blog arwah adik iparnya...

mmmm...nnti akan ku coretkan lagi kngan bsama apih....supaya knangan x ditelan masa..al maklumlah manusia ni mudah lupa....

9 ulasan:

estee_8980 berkata... [khas utk kamu]

uwaaaaaaaaa sedih....
dh la tgh ujan rahmat ni...

wahida berkata... [khas utk kamu]

bykkan sedekah al fatihah utk arwah...

kalau saya di tmpt awak pun, saya pilu sgt2...
sabar ye...

Antan Bertingkah berkata... [khas utk kamu]

Sayu pulak akak...selalulah sedekahkah Al-Fatihah...

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

huhuhu...mmg sedey..masa bsndirian ( time drive ) tu la slalunya time utk mlepaskan tangisan...

shah-kayrul berkata... [khas utk kamu]

salam perkenalan...singgah kembali


sedih nya baca kisah nie..kita kena selalu banyakkan sedekah al-fatihah untuk arwah...semoga arwah tenang di sana

~ Mamma Olyn ~ berkata... [khas utk kamu]

Sayu baca ttg arwah..Al fatihah untuk arwah..semoga rohnya dicucuri rahmat

misza berkata... [khas utk kamu]

dia pergi dulu. kita pun akan menyusul. cuma tak tau bila. memang sedih bila kehilangan orang yang disayang...

..m@m@ T0meLL.. berkata... [khas utk kamu]

tbh kn ht yek kak..
same2 berdoa moge org2 yg kite syg sentiasa dicucuri rahmat.
al-fatihah

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

tqvm sume...