Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Selasa, 22 Mac 2011

rindu padanya

mlm td aku rindu sgt kat dia...
bla aku rindu kat dia...aku terkenang saat2 akhir aku dgn dia..
bla kenangan tu berputar dlm minda...
aku xleh tdo...
bla xleh tdo mulalah aku lyn airmata..
lately ni mmg aku cam plakon air mata..
bla tgk citer sedih..aku leleh..
bla baca kisah sedih..aku leleh..
mlm td aku tgk ptndingan akhir adik2 ku di TV1..
ade seorg peserta ni tlah bjaya melehkan airmata ku...
bla ade kisah kematian jer..aku sedih...
arghhhhhhhhhhh.........................
smpai bla aku nak jd camni!!!!

APIH!!!!!!!!
di mana kan ku cari ganti....
srupa dgn mu..........
aku dah x larat mnanggung rindu ni...
tp aku tau..sume ni harus ku lalui hingga akhir hayat ku..
hidup aku x lengkap tnpa kehadiran mu...

APIH!!!!
knapa dgn tiba2 kau mnggalkan aku..
knapa tnpa sbrg ptunjuk??
knapa?????????????
kalau ku tahu ini adalah pertemuan terakhir kta...
akan ku temani mu spnjg msa
aku pon pelik....knapa kau beriya-iya sgt nak dtg kl di bulan ramdhan..
kau beriya-iya ajak aku bbuka puasa di umah hada di banting..
mulanya aku mnolak bla pkkan jln sesak mghala ke banting dr putrajaya
tp bla kau bsgguh2 aku stuju gak...
aku bsyukur krana mmnuhi pmintaan mu...kalau tdak..mgkin aku msih mnyesal n terkilan
kau jugak bsgguh2 suh aku booking bufet ramdhan...
kalau lah aku thu ini yg terakhir..pasti aku carikan tempat yg terbaik utk kta bbuka puasa..
Ya Allah...knapa aku x sedar ptanda2 yg kau tnjukkan ni..
Alhamdulillah aku n nafis dpt memenuhi pmintaan mu...tp aku ralat sbb x amik byk gambar kta
kalau aku tahu ini gambar kta bersama yg terakhir..akan aku abadikan stiap saat yg indah itu
sib baik ade bebrapa keping gmbar wpun agak klabu..tp ckup utk knangan aku....


( gambar ni di ambil smasa kunjungan kau yg terakhir...smggu sblum kau mnggalkan kami smua )


( kta bbuka puasa bersgguh2..hehehe.)


(wpun gmba ni klabu..aku ska sgt..sbb ade kau n aku )


tp aku prasan yg khadiran kali ini..kau kurg bckp..aku pk kau letih sbb travel dr trg ke ptrajaya
ko jga bsgguh nak msk sup sayur utk juadah bersahur..kau dan ina gi alamanda..blikan bahan2 utk wat sup syur...rupanya itulah kali terakhir aku dpt mrasa air tgn kau.....
besoknya kau ckp nak btolak balik ke trg pagi2..tp pg tu kau keluar ke presint 2
kat ctu ade karnival jualan hari raya
rupa2 nya kau dah siap bli brg2 utk persiapan raya...
kau sntiasa x lupakan haifa n yaya...
kau blikan yaya n haifa spsg baju stiap seorg........
itulah pemberian terakhir dr kau utk anak2 aku........
akan aku smpan baju2 tu....
kau blikan baju raya utk abah,kau blikan ketupat palas,nasi impit n lemang segera utk raya........
tp sume tu digunakan utk majlis TAHLIL kau...
kau seperti sudah tau yg kau akan mnggalkan kami sume...
kau tggalkan kami dgn sgala persiapan raya n memudahkan kami smua utk braya di kg
tp SYG SRIBU KALI SYG...kami semua kehilangan kau...
kedatngan kau kali ini dgn mmbuat kejutan pada aku
dan aku akui mmg kjutan kau mnjadi...
sblum ni aku slalu wat kjutan utk kau..eheh...tp stiap kali kau nak mmblasnya msti x bjaya...ehe
tp kali ni syabas...kau bjaya pih...
kau dtg ngan keta baru..ALZA
dan ALZA yg bru smggu ini juga lah tlh mnyebabkan pemergian kau
mulanya...AKU BENCI ALZA...BENCI!!!!!!!!!!!
tp skrg aku dah bleh trima keadaan ini...
di kg...kau dah siap kemaskan umah..wpun time tu kau demam..kau buat jgak...bla mak tnya knapa..kau ckp senang nnti abah nak tgk tv....
pastu kau siap pacakkan tiang utk pelita..supaya snang ank2 sedara nak main bunga api..
kau dah siap bersihkan kawasan umah...

ckuplah buat kali ini aku imbas kenangan bersama kau...lainkali aku crita lagi..
kau tetap dihati ku...
kau tetap kesayangan ku...
kau tetap ku rindu
kau tetap pujaan hatiku
akan aku pastikan ank2 aku knal POK SU nya
yaya smpai hari ni duk sebut nama kau...
INSYAALLAH...smpai bla2 yaya akn igt kau
kaulah yg paling rapat ngan yaya




13 ulasan:

mamaijat berkata... [khas utk kamu]

...semuga Allah mencucuri rahmat & keberkatan buat aruah....kita perlu teruskan kehidupan ini walaupun hanya tinggal kenangan bersamanya sahaja...amin.

nana_picanto83 berkata... [khas utk kamu]

innalillah... sedihnya bila baca cerita neh!! harap akak terus tabah yer... semoga roh beliau dicucuri rahmatNya dan ditempatkan dikalangan org2 beriman.. amin

~ Mamma Olyn ~ berkata... [khas utk kamu]

harap kak tabah selalu... menitis air mata mamma olyn baca ttg kisah kak & adik..mcm dia tau ja yg dia bakal pergi...tuhan lebih menyanyangi dia kak, semoga dia bahagia di sana...Aminnn

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

askm...
mamaaijat,nana n mamma olyn..tqvm 4 the support...
sbnrnya byk lg petanda yg ditunjukkan ( buang tebiat )..bla ade msa tluang akak dicoretkan sumenya...kratan akhbar ttg kjadian tu pon msih akak smpan lagi n insyaallah akan di abadikan di sini sbgai kngan kami

estee_8980 berkata... [khas utk kamu]

sob..sob..sob..
meleleh air idung namun ku tahan jebat...sedih beb..

wahida berkata... [khas utk kamu]

sabar ye intan...redhakan pemergian dia, kalau x nnt terseksa dia di sana...sedekahkan yassin dan fatihah byk2 ye..

Mas berkata... [khas utk kamu]

Takziah... semoga rohnya dicucuri rahmat amin

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

wahida: redha tu mmg redha tp dlm ati ni sntiasa ada dia n bka tringat kat dia tu mmg uwaaaa.....xnak dia tseksa....nak dia aman n bahagia di sana....huhuhuhu

mas: tq dear

estee : uwaaaa....bla msa plak akak jd jebat ni...siapa plak tuah nya?...ngehngehngeh

misza berkata... [khas utk kamu]

anggap saja dia pergi dulu, ntah bila kita akan menyusul juga. bila rindu bacakan AlFatihah & Yasin banyak², sebagai kiriman bekal untuk dia dan bekalan untuk kita sendiri nanti. kenangan bersama tetap dikenang...

umimiqdad berkata... [khas utk kamu]

salam takziah...
semoga tabah,doakan rohnya ditempatkan bsama para solehin

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

misza n umimiqdad...tqvm dear...
rindu yg xde perhentian n akan di bawa shingga ujung nyawa...

aDieyZa berkata... [khas utk kamu]

zana terharu n sedih baca entry ni.. semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yg beriman..

anis asliza berkata... [khas utk kamu]

harap intan tabah dalam menjalani hidup seharian..setiap manusia yang hidup pasti akan pergi suatu hari nanti..kita yang hidup harus teruskan kehidupan kita..doakan banyak-banyak ketenangan dia di sana..semoga rohnya dicucuri rahmat amin.