Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Selasa, 16 Ogos 2011

tempat peberet


dulu2 aku cukup takut ngan tempat ni...kalau bleh aku xnak dkat langsung ngan tempat ni...
tapi sekarang...sume dah berubah...
tempat ni dah jadi peberet aku...
tempat ni yang aku slalu rindu

dulu...nampak tempat mandi jenazah pon aku dah menggigil...
apatah lagi kalau kubur...
kalau singgah masjid yg berhampiran kubur mmg aku x kan gi sorang2
aku lagi sanggup tunggu dlm keta jer...
terukkan perangai aku dulu...

tapi APIH dah merubah sgalanya...
aku dah x takut ngan kubur...
malah skarang aku suka ke kubur...

dulu sgala barang yg digunakan untuk jenazah cam bantal,tilam,kain...sume aku takut
tapi pas APIH pergi..sume tu jadi teman tido aku...
baju melayu yg masih ade bau apih....aku peluk bila nak tdo...
bantal yg digunakan untuk lapik kpala APIH...aku guna utk tido..
kain pelikat apih....aku gandingkan ngan telekung untuk aku solat...


ni lah pusara apih yang menjadi tempat wajib utk aku ziarah bila aku balik kg..
sekarang pusara apih dah berwajah baru...dah tukar kaler peach...
tapi aku lupa nak snap gamba...ehe..
skeliling tu pun dah bersih skrg ni...dah xde rumput agi
pokok puding pon dah naik tinggi..

kami sume beruntung sbb pusara apih tepi jalan utama...stiap kali lalu mmg akan nmpak pusara apih...
skejap jer..dah nak sthn apih meninggalkan kami...

seperti baru smlm...aku borak2 ngan dia
seperti baru smlm dia dtg umah aku
seperti baru smlm kami berbual bersama
seperti baru smlm kami berbuka puasa bersama





p/s : yang pastinya...aku pun akan ke sini jua nanti....

13 ulasan:

cik dah faridah berkata... [khas utk kamu]

idah dl takut gak...lalu kaw kubur mesti paling lain..kalu tgk pat mandi jenazah pun sama...

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

hehehe...ntah pape la kita ni kan...

Zaitun berkata... [khas utk kamu]

Perasaan tu memang ada tapi kita lupa kita juga akan kesana.

AlFatihah buat APIH semoga beliau aman disana.

kayrul-shah berkata... [khas utk kamu]

kecik2 dulu memang takut ngan kubur coz rumah dekat kubur jer..bila dah besar, kurang la sikit takutnya..hehhe

ZaNa aDieyZa berkata... [khas utk kamu]

masa kecik2 dulu mmg takut, tp bila dah meningkat dewasa perasaan takut tu dah berkurangan..

kita kena sentiasa ingat kematian supaya kita lebih banyak beramal..

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

zaitun: tqvm....

kayrul-shah:seramnya umah dekat kubur...kalau sya grenti x kua mlm..

qemaishak berkata... [khas utk kamu]

Saya takut kubur time malam2 je kak hihi...

semoga arwah aman disana.

dakcik berkata... [khas utk kamu]

semoga arwah tenang disana yek..

p/s : apih tu sape kak ?;)

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

zana : smenjak apih meninggal ni mmg slalu igt mati...mgkin itu ler hikmahnya...

qema : akak dulu..xkira siang atau mlm...sentiasa takut ngan kubur...hahha

dakcik : apih tu satu2nya adik akak kat dunia ni

wahida berkata... [khas utk kamu]

setiap kali ko cerita pasal apih aku pulak rasa sebak...

semoga arwah tenang di sana...alfatihah...

intan_blur berkata... [khas utk kamu]

alfatihah..smoga rohnye aman disane..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata... [khas utk kamu]

al-fatihah..

tiap kali tersinggah sini misti entri terbaru ttg arwah (adik kesayangan intan kan)..

satu hr nnt kita semua akan ke 'sana' juga kan..

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

wahida,intan_blur n cik betty : tqvm sudi sedekahkan Al fatihah utk apih...hanya Allah yg mmpu membalas nya