Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Selasa, 9 Ogos 2011

kisah balik kg

sowi3x....

semalam x hapdet sebab MALAS!!!
hehehhe...bleh cenggitu ekkk...
bleh jer sebbb ni umah i..ska ati i ler nak M ke nak R ker
wakakakakkak

nak citer kisah balik kg ni...xde pape yg havoc pon tapi nak citer gak...ngeh3x

bertolak dari putrajay pkul 7 pagi...kononnya2 pas sahur dah nak gerak...ngokngekngokngek...pkul 7 gak bru leh gerak...
mula2 hubby drive...sampai bentong, aku lak drive smpai ke kuala berang, trg....jauh tu...
nak balik kg nyer pasal...ilang ngantuk aku...sanggup lalu jabor sebab nak cepat sampai

yg bestnya...pkul 2 ptg aku dah smpai kg....yahooooo
time tu abah lom balik solat jumaat agi....
hehhehe,.....sonok leh smpai awalll

sampai2 je mak aku tengah baring...dia cakap sakit dada & perut....lorrrrr
sebelum ni x bagi tau lak...padahal tiap2 mlm call....
ajak gi kenek x nak plak..
katanya gastrik...gaviscon yg apih blikan sebelum dia meninggal dulu xtau ilang ntah ke mana...
agaknya tikus curik kot...muahahahaha...tikus pon kena gastrik ker????

rupanya mak ni x makan nasi...x slera katanya...berbuka ngan kurma & kuih jer
sahur pon jrg sgt makan nasi...
sian mak....dia windu kat apihhh

petang tu aku bawak abah gi bazar ramadhan kat kg.raja, besut
macam2 aku beli..tapi yg hampehnya ade 1 gerai tu jual ayam percik busuk...
aku beli 2 ketul lak tu..sketul 7 hengget..
last2 buang jer 2 ketul tu...huhuhuhuhu
aku x halal mamat tu tipu aku...
huhuhuhu

time berbuka..nampak mak & abah slera sket makan...
malam solat terawih kat umah..abah jadi imam...
sedih plak..tringat solat terawih ngan apih..

petang tu aku lepak2 kat bilik apih,aku bukak almari baju dia..aku selak baju2 dia...sayu jerrr...
sedo2 jer dah meleleh...

Mulanya plan ptg jumaat tu nak gi kubur apih tp cancel sbb kat kg ( lepas solat asar )ade majlis pengkebumian 2 jenazah...xkan aku nak bawak anak2 aku pi ctu...
tu pun stiap kali lalu depan kubur apih ( kubur apih tepi jln jer )...yaya duk bising...nape x singgah kat poksu
byk kali dia merungut...
yaya pon rindu kat poksu yer,...

Pagi sabtu tu mak ajak pi ziarah sedara mak yg sakit tenat kat kg. Bukit Putera..lepas gi ziarah kat situ...shoot gi jerteh lak settlekan urusan renew roadtax & insurance myvi aku..
myvi tu aku tinggalkan kat kg untuk abah aku guna...
masa apih ade..apih yg guna myvi tu...
bila apih xde ni..aku kena uruskan sume la...
cian abah..nak wat pape kena tunggu aku balik..huhuh

Balik dari Jerteh dah pukul 2 ptg...rehat jap pastu masuk dapo..
aku gorengkan cempedak & tolong pape yg patut...
pastu pkul 4 lebih kua gi kubur lak...
bwk anak2 aku ziarah apih...
hubby bg masa aku borak ngan apih...
hehehhe..kalau hubby ade malu la ngan borak2 pastu nak leleh2...

dah puas ati kat kubur..gi bazar ramdhan lak..
mcm2 aku beli..
sume peberet mak & abah..
beli pon kat gerai peberet diaorg
makcik yg jual lauk pauk tu mmg kenal aku n memang murah....
aku bli ayam percik 2 ketul,ikan bawal msk merah 1/2 ekor,kerisik jantung pisang,kerabu perut lembu,solok lada...sume tu baru 24 hengget...leh mkn smpai ke sahur

Pastu aku jumpa ayah kpd kwn sek rendah aku...aku tegur la dia

Aku : pok soh sihat lagi dih leni...Biah duk mano loni?
Pok soh : biah ado duk dumoh
Aku : biah sihat ko?
Pok soh : sihat...
Aku : Pok Soh kenal dok kito ni sapo?
Pok Soh : mmmm....dok brapo nok ingat...mu anok sapo eh?
aku : anok lan atas bukit tu
Pok Soh : laaaaa....mu intan.....isk3x..lamonyo aku x tengok mu....la...dok seko mu kenal agi pok soh
aku : mesti la kenal...kecik2 dulu kito sokmo duk main kat umoh pok soh kan...
Pok soh : yo la...wei laaa...aku dok cam doh mu ni intan...


hehehehe...sonok gak dpt jumpa pok soh ni...

Ptg sabtu tu hari ke-2 aku berbuka puasa kat kg...sronok tgk mak & abah makan menambah2..sayu pon ade...kalau la aku duk dekat..tiap2 ari aku leh balik berbuka ngan diaorg....

Soknya ahad..aku dah nak balik putrajaya..skejap je rasa masa berlalu...

bila nak balik..yaya meraung2 suh atok n nenek ikut...
adoyai...makin wat aku sebak la yaya ni....

Alhamdulillah aku dah slamat smpai ke putrajaya lebih kurg pukul 6.30 ptg..sempat singgah bazar ramadhan kat Bandar Tasik Selatan.


p/s : pih....kita jumpa pas rya ke 3 lak ek...insyaallah

5 ulasan:

cik dah faridah berkata... [khas utk kamu]

arini entry sedih jer kan...

smga yg tlh pergi tenang disana...

Kakzakie berkata... [khas utk kamu]

Entah mengapa hati kakak jadi sayu membaca N3 ini. Moga mak-ayah intan dilindungi Allah juga hendaknya dan apih ditempatkan bersama mereka yg solleh...

Suka sebab intan masih ingat mak-ayah...

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

tqvm kak zakie & cik dah...

wahida berkata... [khas utk kamu]

kesian kat mak...rindu kat arwah ye...
saya pun tumpang sedih...huhu..

indahhouse berkata... [khas utk kamu]

Salam kak Intan,
orang besut ya? samo la kito... saya lamo tak speaking kelate nih. Dah hidup ngan wong Jowo (orang Jawa selangor). hikhik..
Sedak betul bunyi gi bazar ramadhan. sedak2 sumo tuh.
Moga roh Apih dicucuri rahmatNya. Moga selamat semuanya..