Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Selasa, 23 Ogos 2011

suji kristal

ni memang biskut peberet aku....




BAHAN


250gm tepung gandum
125gm gula halus
125gm minyak sapi
pewarna pink,hijau n kuning

cara


gaulkan sume bahan hingga sebati n menjadi doh
bila dah jadi doh...bahagikan kepada 3 bahagian
kalerkan ngan warna hijau,pink n kuning
pastu amik sket stiap warna n bulatkan
blehla bakar...
aku bakar pada suhu 150 dalam masa 20 minit..
kemudia gaulkan dengan gula halus n ready to eat...
bleh jga di letak dlm paper cup...comel jer gitu

suhu n masa bakar ni bergantung pada oven memasing yer...
pandai2 la kontrol..
kalau hangit ker , x masak ker....jgn marah i plak..hikhikhik

p/s : thn ni xde biskut tunjuk2x..sume wat sdiri....vanggaaaaa

9 ulasan:

Maya Mayana berkata... [khas utk kamu]

wahh..tumpang bangga sekaki,rajinnya,kuih suji warna pepel buat saya teruja,pertama kali tengok kwn buat kaler pepel :D

Kakzakie berkata... [khas utk kamu]

Untungkan org rajin. Selain rasa sedap hati pun puas sebab ikut citarasa sendiri...:)

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

maya mayana : thn depan leh try suji wana pepel lak..ehe

kak zakie : thn ni xtau lah nape rajin sgt..hehhee..thn dpn x tau lah cne...hrp mood rajin tu berterusan smpai thn depan n slamanya ler

ct N honey berkata... [khas utk kamu]

tiap2 tahun mmg buat biskut ni sbb hubby suka

wahida berkata... [khas utk kamu]

kami anak beranak pun suka...hehe...

ZaNa aDieyZa berkata... [khas utk kamu]

rajinnya kak.. zana semua tunjuk2.. hihihi.. ntah bila nak rajin buat kuih pun zana x tau.. hahahha

h4ni3 berkata... [khas utk kamu]

mak aihh.. rajinnya
kite tahun ni, kuih tunjuk pun takde.. hehe

Lia berkata... [khas utk kamu]

rajinnya.. lia beli aja kuih raya. klu yg buat pun sikit aja.. hehee

qemaishak berkata... [khas utk kamu]

wah senang je rupanya buat kuih suji ni ye..

semua kuih tempah huhu