Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Jumaat, 27 Mei 2011

MUFFIN PISANG

dah lama rasanya aku xde ber n3...
lately ni busy la...
pastu xde mood plak nak hapdet..
just BW jer tp x tinggalkan jejak pon..

Ni nak ce citer pasal muffin pisang...
en hubby beli pisang montel 1 sisir...
aku tengok makin lebam en pisang tu ...
tu yang datang idea nak try oven baru ngan wat muffin lak
semalam dalam kebizian tu sempat la mencari resepi
banyak resepi muffin yang aku jumpa kat blog kengkawan sume..
so aku berkenan resepi muffin dari blog Home Sweet Home

memang sedap & moist...
cumanya aku ni terpaksa menderhaka sket la kat resepi ni
bukan suka2 tau...puncanya...aku mmg confident kat dapo aku tu ade stok susu cair bg menggantikan susu segar.
abih aku geledah dapo..rupanya xde susu cair...huhuh
cne nak buat ni...tepung dah ayak...pisang dah lenyek....
mmmm...idea..idea...pleaseeee
last2 aku amik susu tepung yaya then bancuhkan ngan air...sukatan sama...1 cwn...
tawakal je la...
pastu kalau ikut resepi muffin ni marble...tp aku ni kemalasan sket...huhuhu
bab2 hias muffin aku bagi yaya buat...bagi dia pengalaman masak2..
mmg nampak dia hepi & xcited...


so cenggini lah jadinya muffin aku...

( 1 adunan dapatla 13 biji muffin )


( hasil kerja tangan yaya )


( side view )


( dak tecit tgh makan muffin )


( dak besor ngah xcited makan muffin hasil deko sendiri )

p/s : muffin cup ade xtra lagi ni...pasni kena cari resepi muffin lain plak...

3 ulasan:

qemaishak berkata... [khas utk kamu]

Buat makanan yang anak-anak suka makan ni seronok kan, rasa puas bila tengok diorang makan.

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

mmg sonot qema...xcited sgguh si yaya ni menunggu muffin masak..jap2 pi jenguk muffin kat oven..bila dah msk x sabar2 lak nak mkn...ekeke

mrs kayrul berkata... [khas utk kamu]

menderhaka kat resepi pun tetap jadi...seronok tengok si kecik makan