Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Rabu, 17 Ogos 2011

daging burger lauk sahur

ni lauk sahur pagi tadi..
sebenarnya otak ni dah buntu...dah x tau nak msk ape...
aku pon tnya la en hubby...suh dia listkan nak msk ape utk minggu ni...

hahhaha..dia pon duk tergaru-garu kpala...
last2 dia ckp daging burger goreng ngan sos tiram n bla bla bla.....

aku pon layankan jer...
ok gak...xpernah agi aku msk cenggini

dulu2 aku pernah makan daging burger msk kicap...
kakak aku yg msk....mmmm...not bad...
skali skala best gak kan...

( ni pns2 agi..masih dalam kuali )

( eh..cane lak leh tmsuk gamba dak cumel ni )

yg merah ijau tu capsicum 

yg ketul2 tu la daging burger

mahap la yer...gambo x clear...kamera hnpon cap ayam le katakan...hikhikhik

nak tempek gak la resepi walaupun akunyer version ni hagak2 jer

Bahan

2 keping daging burger ( direbus n potong kiub )
1 biji bawang besar yg wana kuning tu ( potong bulat )
1/2 biji capsicum hijau
1/2 biji capsicum merah
bunga kobis ( agak2 )
4 biji cendawan butang ( hiris )
sos tiram
garam secukup rasa

cara

panaskan minyak & masukkan sume bahan di atas..
masuk kan sos tiram ( sos tiram kene lebih sket utk dptkan kuah sket )
masukkan sket air...
masukkan garam
bila syur dah empuk..bleh la hidangkan...

p/s : makin lama makin beku otak ni duk pk menu....ptg ni megi goreng je kot....lallalalallal


6 ulasan:

syariza09 berkata... [khas utk kamu]

makan sahur lauk ni pon ok gak tu..sempoi

anis asliza berkata... [khas utk kamu]

ramuan yang simple untuk waktu-waktu terdesak..boleh cuba nih..copy boleh?

Zana Adieyza berkata... [khas utk kamu]

makan dgn nasi panas mesti bertambah sedap kan kak..

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

syariza : sdap...time mls2 tu leh la wat

anis : silakan copy..hihi

zana : betul tu zana..kalau ngan nasi pns...yg x sedap pon kdg kala leh jadi sedap

wahida berkata... [khas utk kamu]

tima kasih nok...ko dah bagi idea kat aku..

aku hafal resepi ni...tengs dear...

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

wahida: welcome..heheh..resepi simple...pejam mata pon leh wat...