Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Khamis, 3 Mac 2011

GOUT & KULIT KERING KONTANG

Kulit kering a.k.a kusam

ni mslh tegar aku..dr dolu smpailah leni....huhuhuhu..kedut sana cni..kering sana sini n jeragat pon xmo ilang kat pipi aku  ni...mcm2 produk dah torai tp hampagas..aku lak jenis yg x sabo2..bla sbln 2 x nmpak effect..mula lah aku duk usha produk lain lak..tp tgk wit gak la...n friendly speaking aku ni x mmpu nak pakai produk yg mhl2 cam sk II tu...
cam aku ni produk yg ringgit2 n puluh2 jer mmpu...ratus2 n ribu2 tu lom  mmpu agi...

jdnya aku ni nak mnta pendapat,idea n petua kengkwn blogger yg aku tau korang sume ni pnuh ngan ilmu di dada....
share le care2 kome sume jaga kulit muka n bdn yer....kome pakai produk ape...effect cne,arga brape..
sowi la..byk lah songelnya...

just nak share la kan..bla kuring kering sgt ni leh jd gatal2 kan...tu lah yg aku alami...

kalau korang ade amik supplement pape pon leh la share ifo pasal supplement yer..
aku ade gak mkn evening primerose oil..tp kjap mkn kjap dok...hangat2 tahi ayam la katakan...aku mkn 1 bji shari yg 1000mg tu...ok ke?
lg 1 aku ni spnjg ari duk dlm acond..tdo pon acond..sbb tu la makin lama mkin kering kontang kulit aku ni..
nak la kulit yg moist..cam kulit baby tu...bkn kek je nak yg moist tau..kulit pon nak moist gak...huhuhuhu


GOUT

ni pasal ayahanda terchinta la....dah hmpir 2 mggu kna gout...cian tul aku nengok nyer..nak mkn pon susah..kaki, pgelangan n jari tgn duk bengkak..pastu bdenyut2 lak...ajak pi klinik x mboh...tp mr.hubby ku dah blikan ubat gout...lom nmpak effect pape agi...
aku blik kije ptg smlm...mak aku ckp abh demam...adoyai....mkn pon x slera...aku kdg2 risau gak kot2 x slera sbb aku msk x sdap ke atau lauk tu x kna ngan tekak dia atau mmg dia x slera mkn sbb sakit....
adussss...aku susah ati btul kalau org x lalu mkn benda yg aku msk...
lagi pon kalau gout ni byk bnda yg xleh mkn kan...jd susah la skit aku nak msk...
kwn2 kalau ade info psl gout,pntg larang,petua..ape yg bleh n x bleh mkn,cara nak redakan sakit..leh lah share info yer...
mggu lpas abh aku dah skip solat jumaat...esok x tau la cne..skip tu sbb dia ckp sakit bla nak lipat kaki n nak bgn susah..pastu duk bedenyut2..skrg ni pon dia solat duduk..nak dukung cucu pun xbleh..

xpelah bah..sakit tu kan penghapus dosa...Allah tu syg kat kta..sbb tu Dia bagi kta sakit nak suh kita sntiasa mensyukuri nikmatNya.....

aku pon tgh batuk2x ni...tp xnak mkn ubt..jadinya bela la btuk tu lama2 sket..ekekek...tp yg penting Allah syg kat aku sbb Dia kurniakan sakit supaya aku makin igt padaNya



saje je tempek gamba budak tomei ni..ni gmba lama..masa ni umur dia 4-5 bln camtu la..time ni tgh demam...
cumel jer wpun tgh sakit...

4 ulasan:

estee_8980 berkata... [khas utk kamu]

salam akak...
tu ler kite pn masalah jeragat...
bila la nk ilang...
tgk kulit org cantik2 jeles taw.......

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

itulah paseinya...mana le kengkwan blogger ni..dok bg respon pon lagi ni..masing2 bz kot...xpelah..kta nunggu agi yer

wahida berkata... [khas utk kamu]

saya plak ada masalah kulit berminyak...huwaaa!!

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

plok doh...uhuhuuhu