Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Selasa, 3 Mei 2011

haifa kena kayap

  • ari khamis petang tu..pengasuh bagi tau kat ketiak haifa naik merah & melepuh..tapi x tau puncanya apa..
  • malam tu jugak bawak haifa pi klinik kat dengkil
  • bila jumpa doktor..aku tanya la...ni benda ape & ape puncanya...
  • jawapan doktor " NTAH"...( hangin jek aku dengar )
  • puncanya doktor cakap macam - macam ( aku pon leh jadi doktor kalau cenggitu )
  • so haifa pon dapat la antibiotik,ubat tahan gatal,alahan & krim sapu
  • balik umah terus paksa haifa makan ubat
  • esoknya..makin banyak lak kua merah & melepuh
  • bila pegang kat tempat merah tu...trasa hangat jer
  • sib baik haifa x meragam
  • sabtu pagi bertolak balik ke terengganu
  • sampai sana terus tunjuk kat mak
  • mak cakap kayap
  • sok kena minta tolong jiran carikan siput sawah
  • kalau kena kayap..ubat yang paling mujarab...sapukan dengan lendir siput sawah
  • alhamdulillah..pas sapu kat ketiak haifa tu....kayap makin kering dan dah ade yg menggelupas
  • ni rupa kayap kat ketiak haifa tu :





p/s : si kecik ni slalu jer sakit...huhuhuhu...tp walaupun sakit..tetap lincah

6 ulasan:

MommyAgharr berkata... [khas utk kamu]

Aduii..kesian Haifa, nasib dia x merengek kna mcm ni ek..Kalo saya yg tua kna melepuh cmni, merengek gak. Tak terkena air laut ke kat pantai aritu? Haifa x pdih ke..

cik dah ganu kiter berkata... [khas utk kamu]

aduh mesti pedih kan...


ooo lendir siput boleh wat ubat erk....
siput sawah tu siput sedut la kan?

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

MommyAgharr: tulah..sib baik dia ok jek..cma kalau time kta nak dukung dia tu & terkena tempat yang melepuh tu mmg dia nangis la..tp kejap jer...time pi laut tu mmg x mandi pon...just main2 air ngan kaki jer..sbb tu x pedih..

cik dah: a'ah..siput sawah tu sama ngan siput sedut la..dulu sya pnah kna kayap & sapu lendir siput sedut gak..cepat jer baik

Farah Shamsudin berkata... [khas utk kamu]

kesian haifa.. nasib haifa tak meragam kan,,

estee_8980 berkata... [khas utk kamu]

sib baik ada masa tu blk kg kan leh cari siput tu..kalo kt kl...mana nk hado..

Mamma Olyn ♥ berkata... [khas utk kamu]

nsib da lega, pe la doktor zaman skang ni, amik mudah semu benda.. huh, oo xtau pun siput sawah penawar kayap ni..hehe, cian haifa, cepat sembuh yea:)