Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Isnin, 9 Mei 2011

dialog yaya

Dialog ni masa dalam keta..balik dari pasar malam kat bangi...
( sebelum tu..ntah macamana aku boleh tercakap ngan yaya..poksu ( apih ) kat bintang....)

Rupa - rupanya yaya ingat ape yang aku bagitau tu..
so balik dari pasar mlm tu dah pukul 8mlm..& ade bintang kat langit..

Yaya : ibu..ibu...tu bintang poksu..
aku : a'ah..cantikkan bintang poksu..
Yaya : Poksu dah sihat ke ibu..
Mak aku : Dah...poksu dah sihat...
Yaya : nape poksu x turun jumpa kita...
aku : walaupun poksu kat bintang..dia tetap nampak yaya..nampak kita sume..
abah aku : poksu di awan awangan...( sebak je suara )
yaya : nenek..nenek nak x naik belon besar ( belon panas )
mak aku : nak...kita nak naik belon nak gi mana?
yaya : kita gi jumpa poksu la...atuk nak ikut x?..ibu nak ikut x?adik nak ikut ?ayah nak ikut x?

( aku dah berlinang air mata )

Yaya: jom la kita gi kat poksu....ibu....seronok x duk kat bintang..
aku : seronok la sebab tu poksu xnak turun..dia suka duk kat bintang
yaya :..nak ikut2..nak gi kat poksu..yaya suka duk kat bintang..yaya suka poksu..yaya rindu pok su...yaya sayang poksu...

( aduh...hati aku makin sayu..air mata aku makin bergenang..mak & abah aku dah senyap...mungkin tengah menahan sebak...)

aku : cuba yaya panggil poksu
( dia pon duk terjerit2 la kat dalam keta tu )
yaya : poksu...poksu...poksu nampak yaya x?
yaya : ibu..nape poksu diam jer....dia dengar x?
aku : poksu dah tido...kan dah malam ni

( aku dah x mampu nak berkata2 lagi...sampai lah ke rumah..sib baik dah nak sampai kat umah )

p/s : skarang ni stiap kali nampak bintang yaya akan cakap...ibu....poksu ade kat bintang...tu bintang poksu...

2 ulasan:

estee_8980 berkata... [khas utk kamu]

adusssss sebak mek

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

mek pon sebab jugak nok....