Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Khamis, 5 Mei 2011

durian time


sebelum balik dari terengganu ari tu aku ade masak pengat durian....pastu ade lebih lagi so aku simpan je la dalam peti ais...

petang selasa tu balik dari kije..aku panaskan la pengat tu dan jamu mak,abah & nurul..cicah ngan roti..

pastu yaya duk bising..cam bau durian jek...aku ckp durian dah abis..yang ade pengat jer...tapi dia duk bising gak nak durian..kesian la plak...

last2 ckp ngan hubby sambil2 nak gi isi minyak keta...nak gi bei durian...
muka hubby dah ketat sebab durian kan mahal sekarang ni..pastu ramai lak kat umah aku sekarang ni...

aku cakap ...xpe jangan risau..orang sponsor ( dari dulu smpai skrg aku membahasakan diri aku orang...wpun ngan hubby sdiri..ekekke )..tp bajet rm 50 jek

pas makan malam  kua pi isi minyak kat bangi dan cari durian...kat stall yang slalu beli tu xde la plak musang king...pi cari kat tempat lain lak

jumpa 1 stall..dia ckp musang king RM 30 1kg....giler ahh..aku bli 2 minggu lepas bru RM 20 jek skilo...bila hubby aku sound camtu..trus dia bg arga RM 20

Siot punya penjual durian...nak ketuk pun hagak2 la...jadinya bli lah 3 bijik...2 biji musang king & 1 biji biasa...total RM 55.00...over bajet sket je

Balik umah trus ngap..tp musang king dia x sedap cam yg aku beli dulu aaa.....ntah2 orang ni penipu...hubby dah bengang..dia ckp kalau org tu tipu..nanti lori dia terbalik...hehehhe

Dapatla aku jamu mak, abah & nurul makan durian...maaflah x leh nak jamu banyak2 sebab dah poket dah rabak separuh...masih di awal bulan..lambat lagi nak menunggu gaji...huhuhuhu..

meh nengok gamba anak2 aku makan durian yer...


( si kecik ni...ari tu x ska durian,bila dipaksa suap oleh hubby...terus x berhenti2 makan )


( nilah rupa musang king yang dah turun takhta )

( yaya gigit guna gigi geraham sebab gigi depan dah roboh )

( bukan main lagi si kecik ni mencuit durian )

p/s : kenapalah ko mahal sangat wahai durian...kalau ko murah..tiap2 ari aku bleh beli ko...

5 ulasan:

cik dah ganu kiter berkata... [khas utk kamu]

mak aihh mahalnyer durian kan...

nak makan punyer pasal sggup beli kan...kang termimpi2 plk

Axie04 berkata... [khas utk kamu]

huhu
bestnyer makan durian ye

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata... [khas utk kamu]

itula pasal..sy pon suka durian..tp time nk beli mcm kesian lak kat asben..kalau beli takat 2 bj je buat lps kempunan..

estee_8980 berkata... [khas utk kamu]

nyum2...payah nk jumpa musang king kan

intan morsalin berkata... [khas utk kamu]

sbenarnya...ibunya yang nak makan durian...hehehhe..bila yaya duk merengek2 plak..makin kukuh la alasan nak beli durian...ekeke