Islamic Widget

our anniversary ( intan & nafis )

Daisypath Anniversary tickers

i follow...u follow...

Khamis, 24 Februari 2011

PaRkInG oH PaRkInG

Adoyai..pgi dah mngeluh...x baik tau....ri ni ( 24/02/11) aku teman abah pi jmpa dr kat spital ptrajya..kua dr umah 7.45 n smpai spital lbih krg pkul 8...umang aiiii....parking dah pnuh der...smpai ke jln besor tu...aku gamble jer..msuk la parking lot..panjang leher aku ngintai parking kusun.....mmmm....xhado...abah aku dah kua sore dah..."dah xde parking la"...bkn aku xnak kua awal...mslhnya si yaya skolah ari ni..kang bla dia tau aku nak gi spital dia xnak gi skola lak sbb dia tau kat spital tu ade playground...td pon dia dah ckp..."yaya nak ikut atok gi spital la..kat spital ade menan"..hadeh..

smbung blik bab parking td....bla dah pnuh aku follow je la keta depan tu mghala ke kwsn yg xpnah aku park n x sgka tempat tu camtu...jeng3x...upanya jln tu jln lereng bukit...kiri n knan jln ade lonkang n jln smpit...dan yg bestnya kat dpan tu jln mati bg aku sbb pghujung jln tu ade gate besar yg bkunci..adeh...aku dah nebes ni...nak ngundur dah xbleh sbb ade keta kat blakg aku..aku pon park je lah kat lereng bukit tu...tp serious...jiwa aku x tenteram start dr aku park smpai aku nak blik...korang tau nape?sbb aku duk pk..cane aku nak kuakan keta tu nnti..nak reverse cam x lepas je sbb jln sempit...kol hubby aku..dia lak dlm mggu ni duk berulang je PD jek..time aku kol tu dah smpai sremban...huhuhuhu....dia suh aku mnta tlg sesape jek kuakan keta tu..tu kalau aku x leh nak wat la n MMG AKU X CONFIDENT PON NAK WAT.....huhuhuhuhu..

di pendekkan citer...pas register sume...time to see dr plak...sblum2 ni aku pnah jmpa dr cina n india...kali ni jmpa dr mlayu plak...aku igt kan dgn bangsa sdiri ni snang sket...huhuhuh...ayat2 dia cam kasar n paksaan bg warga emas cam abh aku..Ntah la..tlinga aku pnas jer bla dgr ayat dia...kalau dr yg sblum ni ayat soft jer n kta yg mndengar pon sejuk jer ati...yg dr ri ni kna blaja psykologi lg kot...psyko psakit warga emas...

Actually abh aku ni ade byk pnyakit..buah pggang rosak,kncing manis,drh tggi n jantung...sblum ni dr mmg suh gi spital serdang jumpa pakar buah pggang...tp org tua..biasala....xnak n takut..bla jumpa dr td..dia ckp " sya x kira..sya nak paksa gak pcik gi spital serdang...sya cnfirm nnti pcik kna dialisis gak..so kalau refer kat serdang..snang..dr kat sana leh pasang tapak siap2 untuk dialisis...sok kalau pcik dah tercungap2 baru nak pegi...nnti lambat plak nak pasang tapak la..bla..bla..bla...)
dlm ati aku..ekeleh dr ni..abh aku sihat lagi la..pcik aku yg dah xleh bjln n mata dah x nmpak pon lom kna dialisis lg...ckp la elok2..muka bapak aku dah smacam dah...pastu dr tu sentuh bab IJN plak..."nape pcik xnak gi ijn...kat sana diorg leh tgk ape yg patut kna buat...operate ker...
HADUIIII....dia duk sebut agi bnda2 yg mnakut2 org2 tua ni...aku geram jer nak tutp mulut dr tu....
last2 aku sound...
Bkn aku xnak abh aku jmpa pakar kdney kat serdang..tp dah dia xnak...xkan aku nak pksa plak...kang kalau di paksa mrajuk plak....
( saat tu jugak aku tringat kat arwah adik aku..."pih...kalau mu ade kan senang..leh kta sma2 bincang n pujuk abah...skrg ni abah kna jumpa dr stiap 2 1/2 blan...dulu aku leh bgilir ngan mu utk amik mak n abh...skrg aku kna wat ni sorg2 pih ...huhuhuu..nak nangis time tu jgak.).tp aku xbley nangis dpn abah aku....nnti dia trus x cntinue rwtan kat spital ptrajaya plak...

dah settle sume...nak blik la plak kan....adusss...cne nak kuakan keta ni....aku tgk ade mamat duk lepak kat atas bukit tu...aku pon dgn slamba lambai kat mamat tu...hahahahaha..aku dgn slmbanyer mnta tlg dia kuakan kta aku n uturn kan...aku ckp."cik.bleh tlg sya kuakan keta x??sya x reti aa nak kuakn keta ni sbb jln ni kcik pastu longkang plak kat kri knan...( time ni aku dah x malu dah )..sib baik mamat tu ckp bleh...
laju jer aku hulurkan kunci keta..tp time di reverse tu mmg ngeri aku tgk..tyr duk ujung longkang jek...sib baik slamat...ALHAMDULILLAH SYUKUR PADAMU YA ALLAH

bla dah smpai umah...abah ckp kat mak..mls la nak dtg spital agi..pasni nak try brubat kg la..
haaa....kan aku dah agak....ni mmg pnangan ayat dr tu td la....hadoi.....aku diam jer..x ckp pape agi...( huuhuhuhuhu...tringt agi kat arwah adik aku...pih...napelah ko pegi dulu n tggalkan aku utk hadapi sume ni...aku x kuat pih...aku perlukan mu...)

kepada kwn2 blogger..sesape yg tau cne nak bg kidney xmakin rosak..leh x share ngan aku....yg aku tau kna cntrol kncing mnis n drh tggi a.k.a...cntrol mkn n mnum....

0 ulasan: